רפטינג – הדרך המלהיבה ביותר לחוות יחד פעילות מגבשת

פעילויות הגיבוש הטובות ביותר, משלבות יחד חוויה משמעותית ואף הרפתקנית ומרגשת, עם שיתוף פעולה סמלי בדרך לעמידה באתגר. בדיוק בגלל זה רפטינג הוא פעילות גיבוש מוצלחת כל כך, בין אם מדובר בבניית צוות עובדים מגובש, קבוצת חברים מגובשת או משפחה מלוכדת יותר. אז מה בדיוק מחכה לכם בין מימיו השוצפים של נהר הירדן, ואלו איכויות וחוויות תוכלו לצבור יחד? – על כך ועוד במאמר שלפניכם.

קסמו המגבש של רפטינג משותף בנהר הירדן

רפטינג, או שייט קייקים בנהר הירדן השוצף, הוא פעילות דינאמית במיוחד, שמספקת ריגושים חדשים בכל רגע, וחוויות מסעירות שימשיכו ויעלו בשיחות ביניכם זמן רב לאחר תום החוויה עצמה. כל זאת, בלב הטבע הירוק ובתוך זרימת המים הנהדרת, שמסייעים בפני עצמם למלא צברים, לצאת מהאווירה המחייבת, ולהתקרב זה לזה בסביבה שונה ובלתי פורמאלית.

הנה מספר יתרונות משמעותיים נוספים שהופכים את הרפטינג לחוויה מגבשת, משמעותית ואף מכוננת:

  • זה פשוט כיף אדיר! – זה קודם כל כיף לא נורמאלי, שלא יותיר איש מצוות העובדים או מחברי המשפחה אדיש. חשוב להדגיש שיום כיף לעובדים, צריך להיות, בראש ובראשונה, כמו ששמו מעיד עליו – כיף. למעשה, זה נכון לכל פעילות מגבשת, ולכל מסגרת! זאת, מפני שאחד ההיבטים המרכזיים שמקרבים בין בני אדם ומגבשים אותם יחד, הוא צבירת חוויות כיפיות ומשמעותיות יחד, שתמיד נעים לשוב ולהיזכר בהן.
  • היכרות אישית וקירבה: חוויה שמזמנת חשיפת כישורים אישיים, בין אם מדובר ביכולות גופניות, ידע בחתירה או מיומנויות עבודת צוות ושיתוף פעולה. כשמוסיפים לזה את האווירה המקרבת והבלתי פורמאלית שנוצרת בחיק הטבע בכלל ובלב הנהר בפרט – קל להבין למה השייט המשותף מאפשר לאנשים להכיר טוב יותר זה את זה. אחרי שנרטבים יחד ממי הנהר, צוחקים בצוותא, חותרים בשיתוף פעולה ו'מצילים' חברים שנפלו למים – כולם ירגישו הרבה יותר קרובים ומחוברים זה לזה.
  • עמידה משותפת באתגרים: אין ספק שהרפטינג מהווה חוויה מאתגרת כשלעצמה! לפעמים ניתן אף להעלות את הרף, ולשדרג את הפעילות באמצעות משחקי אתגר שונים, הכוללים ניווט למציאת מטמון זה או אחר, תוך שילוב כתבי חידות שונים. כך או אחרת, עצם היכולת של קבוצה להתארגן יחד, לחתור לאורכו של המסלול עד סופו במשותף, ולעמוד באומץ לב ובנחישות במשימה – יוצרת אפקט מגבש ומעצים מאין כמותו, ואף בונה גאוות יחידה בין כל המשתתפים שלקחו חלק בפעילות.
  • הישגיות ותגמול משותפים: היכולת לשתף פעולה בחתירה, ניווט, פתרון חידות ובכל יתר המשימות הצצות בזמן אמת בהתמודדות מול זרמי הנהר, ולהוציא מעצמכם את כל מה שדרוש לעמידה משותפת באתגר, מייצרת הישגיות שמלכדת בין חברי הקבוצה. במקרים רבים, ניתן להעצים את החוויה על ידי הוספת תגמול בסופה, כמו בר-צף בלב הנהר, שבו מוגשים משקאות קרים בלוויית מוסיקה קצבית לכלל המשתתפים בפעילות.

חיזוק רוח הצוות

חוויית רפטינג היא מטאפורה נהדרת לשיתוף פעולה ועבודת צוות מעצימה, שיכולים, כמובן, לבוא לידי ביטוי גם בשלל תחומים נוספים ביומיום. יחסי אנוש טובים יותר, גיבוש, גאוות יחידה וחוויות משותפות, יוצרים אווירה פתוחה, קרובה יצירתית ופורייה יותר, שתורמת משמעותית להתייעלות השוטפת בזמן אמת.

מעבר לכך, עצם החוויה המסעירה והמרגשת, האדרנלין הזורם בעורקים במפגש עם המפלים והזרמים שבדרך, עושים פלאים בכל הנוגע להעלאת המורל! מדובר בדרך נפלאה לתת לטבע ולפעילות המלהיבה בתוכו להוציא אתכם מעול השגרה, ולעורר מחדש את היצירתיות והגאונות הפנימית הטמונה בכל אחד ואחת מאתנו.

זאת, במיוחד אחרי תקופות שוחקות ועמוסות, כאשר ממש מתבקש למצוא את הפינוק שיצליח להעלות חיוכים על הפנים, ולחדש את תחושת הרעננות והמוטיבציה אצל כולם.

רפטינג בנהר הירדן – לאלו פעילויות ואירועים זה יכול להתאים?

רפטינג בנהר הוא פעילות נהדרת שיכולה להתאים כמעט לכל אחד ובכל עיתוי, בזמנים בהם מזג האוויר מאפשר זאת, כמובן. אחד האירועים המתאימים ביותר לפעילות חווייתית, מגבשת ומאתגרת בחיק הטבע, הנו ימי גיבוש בעבודה, או מה שנהוג לכנות 'יום כיף לעובדים'.

בנוסף, היות וגיבוש חשוב לא רק לצוותי עובדים, רפטינג מסעיר בנהר הירדן מתאים מאוד גם למשפחות, גרעיניות או מורחבות, שמעוניינות לשפר את האווירה והקרבה ביניהן ביומיום, כמו גם למפגשים חברתיים ואף באירועים קהילתיים רחבים יותר.

כל מועד יכול להוות סיבה להתגבש ולהתקרב זה לזה, ולחוות יחד יום מרגש – בין אם מדובר ביום המשפחה, יום הולדת, חג, פגישת מחזור, מסיבות סיום למיניהן, פעילויות קהילתיות מאורגנות או יוזמה אישית של קבוצת חברים.

מה יכולים חברה או ארגון להרוויח מהוצאת עובדיהם לפעילות כזו?

אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על יעילותו של ארגון ותפוקותיו הוא התקשורת הפנים-ארגונית. רק צוותים שנהנים מתקשורת מצוינת, יוכלו לעבוד בשיתוף פעולה מעצים ומלוכד, להשיג מטרות מרחיקות לכת, להעניק שירותים באדיבות סבלנית, ולהירתם למאמץ נלהב יחד, בדרך לפריצות דרך עסקיות.

הרפטינג הוא דרך נפלאה ומהנה לשפר את התקשורת ולהגביר את האמון בין העובדים, ועל ידי כך לגבש את הצוותים, על מנת שיוכלו לתפקד יחד באופן מעצים ומיטבי מול אתגרי היומיום העסקיים. בנוסף, זו פעילות שוברת שגרה ומרעננת, נותנת זריקת מרץ רצינית למשאבי היצירתיות של כל עובד ועובדת, ובכך מסייעת להעלאת הפרודוקטיביות ופריון העבודה בחברה כולה.

 

לסיכום, הרפטינג הוא הרבה מעבר לבילוי מעורר השראה בחיק הטבע, הכורך יחד כיף אדיר עם פעילות ספורט-אקסטרימית מלהיבה ומסעירה, ומהווה גם חוויה משמעותית, מקרבת ומכוננת.

בין גלי המים המרעננים שמתיזים לכל עבר, מחכות לכן איכויות חשובות ונפלאות!

גיבוש, שיפור יחסים אישיים ומיומנויות שיתוף הפעולה, וריענון משאבי היצירתיות הפנימיים והמוטיבציה, הם חלק מהאיכויות שיתפתחו במהלך וחווית הרפטינג, ועתידות לשאת פירות במסגרת אתגרי היומיום.